Isnin, 23 September 2013

Pasukan Bola Sepak Pemuda UMNO Kg Melayu Bekok

PASUKAN A



PASUKAN B






EDISI SANTAI
 MEMANASKAN BADAN

Amanat terakhir dari coach!!!!!
kalah takper janji menang!!!! tau tak!!!! he!! he!!
"apasal ko tak minum air tongkat ali" tanya seorang penyokong tegar

kalah takper janji aku dapat makan!!!
kenapa penjaga gol tu? sampai buka jersi... kena buang padang ker???
 apasal tersandar semua ni???

ni bomoh hujan ker... bomoh bola???

nie baru betul kena buang padang....he he



TAU TAK? - KENAPA MASA PERLAWANAN BOLASEPAK SEPARUH MASA PERTAMA 45 MINIT???
INI JAWAPANNYA....

Pasti nyer korang dah biasa tengok perlawanan bola sepak, tapi pernah tak korang tahu kenapa perlawanan bola sepak dengan masa selama 45 minit? Ia menjadi tanda tanya... korang pon tak pernah nak tahu bukan.. di sini aku nak bagi tau kat korang kenapa setiap perlawanan bagi separuh masa adalah 45 minit.

Kenapa masa perlawanan bolasepak adalah 45 minit, dan bukannya 30 minit ataupun 1 jam (utk separuh masa)?

Saintis sukan dan pemain-pemain veteran juga tidak dapat memberikan jawapan yang tepat. Di dalam kemusykilan tersebut, ada seseorang yang memberikan jawapan yang boleh diterima.

Dia menjawab….”Sebab mengapa bolasepak dimainkan dalam 45 minit ialah…Terdapat 2 pasukan di dalam setiap perlawanan dan ada 11 orang pemain di setiap pasukan. Setiap pemain mempunyai “2 biji bola” dan membawanya setiap masa semasa bermain didalam padang.

Jadi, jumlah kesemua bola untuk kedua-dua pasukan ialah 44 biji bola. Terdapat sebiji bolasepak yang digunakan di dalam perlawanan. Oleh itu,jumlah keseluruhan ialah 45 minit.

Persoalan terjawab !!!

Tetapi, kadang-kadang ada masa tambahan selama 2 minit…itu adalah “bola referee”! dan kalau masa tambahan tu 6 minit ini bermaksud 2 orang penjaga garisan pon di kira jugak...hehe

Adoyai pening kepala di buatnyer.. kira telur pulak..hahaa, tapikan aku sendiri tak jumpa fakta sebenar akan masa 45minit bagi perlawanan bola sepak ini. Korang ade yang tahu fakta sebenar? jom kongsikan bersama

Tiada ulasan:

Catat Komen