Khamis, 9 Januari 2014

Komen Tun M... Ada Niat Apa?


Barangkali Mahathir terlupa bahawa dia merupakan antara orang yang paling dibenci oleh Pakatan Rakyat, khususnya DAP. Tun Mahathir kerap kali menjadi duri dalam daging dan penjelasan atau kupasan yang dibuat oleh Tun Dr. Mahathir biasanya banyak mengantoikan Pakatan Rakyat, khususnya DAP yang penuh dengan kemaruk dendam kerana kegagalan 13 Mei 1969.

Dalam usaha untuk menawan Sarawak pada Pilihanraya Negeri Sarawak yang akan berlangsung tidak lama lagi, DAP kembali mencetuskan polemik KALIMAH ALLAH dan Bible berbahasa Melayu yang telah dirampas oleh JAIS di Selangor, sebuah negeri yang tidak membenarkan penyebaran agama lain kepada umat Islam sama ada secara halus atau sebaliknya.

Bagaimanapun, paderi yang mencetuskan polemik pada minggu lalu apabila berkeras menyatakan gereja Katholik di seluruh Selangor tetap akan menggunakan kalimah ALLAH dalam syarahan mingguan mereka, bijak berselindung di belakang undang-undang dengan menyatakan kitab Bible berbahasa Melayu yang digunakan adalah untuk masyarakat Bumiputera Kristian Sabah dan Sarawak yang bekerja di Semenanjung.

Sungguh aneh memandangkan para penduduk sesebuah negeri akan tertakluk kepada undang-undang negeri itu tanpa mengira dari negeri manakah mereka berasal. Lawrence Andrew dan para penyokong DAP cuba mewujudkan persepsi bahawa rakyat Malaysia boleh bergerak dan bertindak secara bebas di mana-mana bahagian negeri ini kerana undang-undang hanya satu iaitu Perlembagaan Persekutuan dan Kebebasan Beragama pula termaktub dalam Artikel 11 tetapi menolak klausa (4) dalam Artikel yang sama.

Lebih memalukan lagi, ada pula kalangan ZOMBIES yang menyatakan, mengapa ada undang-undang berbeza dari satu negeri ke satu negeri dan ini hanya terdapat di Malaysia tanpa mereka mengetahui bahawa setiap negara di dunia ini mempunyai undang-undang berbeza di setiap negeri-negeri yang bergabung membentuk negara berkenaan sepertimana yang berlaku di Amerika Syarikat. Dan Malaysia juga tidak terkecuali.

Ada perkara menarik yang disebutkan oleh Tun Dr. Mahathir untuk mengingatkan semula niat jahat kumpulan yang dianggotai oleh Lawrence Andrew. Bak kata seorang sahabat FACEBOOK dari Grup WE ARE NOT MALAYSIAN ZOMBIES, kebanyakan yang berperangai sebegitu adalah dari kalangan Cina yang berpendidikan vernakular yang sentiasa membandingkan diri mereka dengan Cina-Cina di Hong Kong, Macau, Taiwan dan Singapura.

Golongan ini ENGGAN dan MENENTANG BAHASA KEBANGSAAN yang berasaskan Bahasa Melayu. Mereka tidak mahu belajar, tidak mahu bercakap tetapi apabila membabitkan BIBLE, tiba-tiba pula mereka menjadi pejuang Bahasa Kebangsaan.

Justeru apa sebenarnya motif golongan ini selain daripada cubaan menentang dan menjatuhkan kuasa Islam di Selangor? Mereka menjadi begitu angkuh dan biadap kerana di belakang mereka ada peguam-peguam, hakim-hakim mahkamah serta ahli-ahli politik yang kuat menyokong.

Undang-undang diwujudkan untuk membolehkan urusan sosial manusia yang berada di sesebuah kawasan berjalan lancar. Tetapi apabila ada pihak yang cuba mengganggu gugat undang-undang tersebut dan menjadikannya sebagai bahan untuk mencari populariti dari segi politik, seharusnya mereka perlu DILAYAN dengan sebaik-baiknya menerusi TINDAKAN UNDANG-UNDANG.

Malangnya, di Malaysia ianya tidak begitu... sebaliknya UNDANG-UNDANG hanya untuk hiasan di dinding Parlimen semata-mata!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan